Η Ελλάδα στην οποία ζούμε, αλλά μόνο λίγα μέρη της γνωρίζουμε.
Εικόνες και σκέψεις από ταξίδια για να ταξιδεύει ο νους..

Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

Βάλια Κάλντα (ή αλλιώς ζεστή κοιλάδα)

Τον Αύγουστο του 2000 πραγματοποιήθηκε δύσκολη και κουραστική πεζοπορική εξόρμηση στην περιοχή της Βάλια Κάλντα. Μετά από πολύωρο ταξίδι φτάσαμε στην Βοβούσα πολύ αργά βράδυ Παρασκευής και κοιμηθήκαμε (ελάχιστα) σε ξενώνα του χωριού. Το πρωί του Σαββάτου, περιέργως (!) ήμασταν έτοιμοι κατά τις 7:00. Αφού πήραμε ένα γρήγορο πρωινό, πήραμε μαζί μας ωραιότατο χωριάτικο ψωμί που μας πρόσφερε η κυρία που είχε τα δωμάτια, ξεκινήσαμε το περπάτημα ακολουθώντας το μονοπάτι Ε4 παράλληλα με το αρκουδόρεμα πλήρως φορτωμένοι (σκηνή / sleeping bag / υπόστρωμα / φαγητά / γκαζάκια / … συνολικά περίπου στα 20 κιλά!). Το μονοπάτι σε άλλα σημεία καλό και ξεκάθαρο και σε άλλα σημεία δύσβατο με σάρες. Σε κάποιο σημείο έγινε και η βουτιά στα «δροσερά» νερά.. Περίπου στο σημείο μνήματα αφήσαμε το ρέμα και παίρνοντας νότια κατεύθυνση ξεκίνησε η ανηφόρα. Αργά το απόγευμα βρήκαμε κάποιο σημείο μέσα στο δάσος σχετικά επίπεδο και κοντά σε πηγή και αποφασίσαμε να κατασκηνώσουμε. Αφού μαγειρέψαμε τρομερές μακαρονάδες (!) σε μικροσκοπικό κατσαρολάκι, στήσαμε την σκηνή μας (πάνω σε φτέρες). Ο ύπνος επεισοδιακός, μιας και όλα μας έφταιγαν, το ανάγλυφο του εδάφους (κρίμα τις φτέρες…), η κλίση του εδάφους (νομίζαμε ότι ήταν επίπεδο..), οι ήχοι του δάσους… Κάποιος δήλωσε ότι ήταν ο χειρότερος ύπνος της ζωής του… Κάποιος άλλος είπε ότι ξύπνησε το ίδιο κουρασμένος όπως ήταν όταν έπεσε για ύπνο… Το πρωί, νωρίς με το γλυκοχάραμα, αφού μαζέψαμε τα πάντα και αφήνοντας πίσω μόνο … τις πατημασιές μας (ακολουθήθηκε και οικολογική ταφή), ξεκινήσαμε για τις λίμνες της Φλέγγας καθώς και για την κορυφή. Μετά από κάποια ώρα και φθάνοντας σε κάποιες ξεραμένες λίμνες (όχι δεν ήταν οι λίμνες της Φλέγγας!!!) αποφασίσαμε να αφήσουμε τον εξοπλισμό μας και ξεκινήσαμε (αισθανόμενοι πανάλαφροι) για την κορυφή. Φθάνοντας στην κορυφή η θέα προς την τεχνητή λίμνη του Αωού και προς τις λίμνες της Φλέγγας ήταν μοναδική. Ξεκούραση για λίγο στην κορυφή και μετά επιστροφή από τον ίδιο δρόμο. Συνολικά οι ώρες πορείας ήταν 12 την πρώτη μέρα και 14 την δεύτερη.

Ο χάρτης:

Η Βωβούσα:

Το μονοπάτι και το αρκουδόρεμα:

Η βουτιά:

Αφήνοντας το ρέμα και παίρνοντας νότια πορεία:

Το βραδυνό:

Στην κορυφή με θέα την τεχνητή λίμνη του Αωού: